Een dag uit de praktijk – Casemanager

“Goedemorgen GGZ Interventie u spreekt met ….” Een van de belangrijkste taken van een Casemanager bij GGZ Interventie is het aannemen van de telefoon.

Als mensen hulp zoeken dan willen ze vaak meteen contact. Wij krijgen dan ook veel telefoontjes op een dag. Als je één van de Casemanagers aan de telefoon krijgt dan zullen we eerst vragen wat we voor je kunnen doen. Als je voor jezelf belt dan wordt er gevraagd of we een aantal gegevens van je mogen noteren. Dit gaat om persoonlijke gegevens, zodat er gezien kan worden waar je woont of waar je verzekerd bent maar er wordt ook gevraagd naar je verslaving. Wat gebruik je? Hoeveel gebuik je? En ben je al eens eerder in behandeling geweest?

Intakegesprekken

Aan de hand van deze vragen kan er al snel een inschatting worden gemaakt of er een afspraak ingepland kan worden voor een intake. Een intake bestaat uit twee delen, een eerste en een tweede gesprek.

Het eerste gesprek wordt gevoerd met een behandelaar, dit kan zijn een psycholoog of een counselor en de tweede intake is met een regie behandelaar, dit is veelal een psychiater of een klinisch psycholoog.

Welke behandeling past bij jou?

Na deze intakefase wordt er gekeken welke behandeling het beste bij je past. GGZ Interventie heeft verschillende mogelijkheden voor behandeling, namelijk:

  • Ambulant Kort Klinisch (12 dagen in Nederland)
  • Klinisch (28 dagen in Nederland)
  • Klinisch Zuid-Afrika (37 dagen en voorafgaand het kort klinische programma van 12 dagen)

Na alle klinische trajecten is er altijd een nazorg behandeling, ook wel after care genoemd.

Iedereen en elke situatie is anders

Welke behandeling geschikt is voor jou is afhankelijk van meerdere factoren, dit heeft te maken met jouw gebruik maar ook met de situatie waar je je in bevindt. Werk je bijvoorbeeld nog? Heb je een gezin? Heb je een vaste woon- of verblijfplaats? Dit wordt allemaal megenomen in het advies wat je krijgt.

Als je besluit om in behandeling te gaan, dit is namelijk altijd vrijwillig, dan krijg je een eigen Casemanager toegewezen. Deze Casemanager is er voor jou en voor jouw vragen tijdens je behandeling maar ook voor jouw contactpersonen. Je kunt ons dus altijd bellen of e-mailen als je vragen hebt.

Informatie en afspraken

Met je Casemanager neem je nog een keer alles door, wat wij jou bieden maar ook wat we van jou verwachten. Hierna vragen we je ook een aantal formulieren te ondertekenen, dit heeft betrekking tot de behandeling en de vergoeding van de zorgverzekeraar. We maken dan meteen een afspraak voor een opname of eerste gesprek, of we spreken af dat we telefonisch contact met je opnemen om de planning door te nemen. Je krijgt dit van ons allemaal nog eens per e-mail zodat je het thuis nog even na kunt kijken. Verder krijg je van ons nog een wat informatiefolders zodat je je kunt voorbereiden op je behandeling, als je hier dan nog vragen over hebt kun je die stellen aan je persoonlijke Casemanager.

Wij zijn er voor je als je ons nodig hebt!

Wij weten dat het altijd spannend is om te kiezen voor behandeling en te gaan werken aan jezelf, we proberen je dan ook altijd gerust te stellen en je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, wij zijn er voor je als je ons nodig hebt!

Stel jouw vraag of bel nu: 020 – 231 00 00
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
© 2018 GGZ Interventie

Nu hulp

Bel ons